До 18 лютого у Туристичному інформаційному центрі можна подивитися виставку відомої запорізької художниці Наталії Коробової «Світло Єрусалима».
Серія «Світло Єрусалиму» створена в техніці акрилу на папері, передає особливу атмосферу святого міста. Художниця зобразила його легендарні місця, освітлені магічним сяйвом, яке, за її словами, нібито надає нового життя всьому навколо.
У галереї представлені понад 30 робіт, які мисткиня написала надихнувшись поїздкою до Ізраїлю в 1998 році. Є і кілька робіт, написанних значно раніше, у 1989 році.
«Враження були такими, що після повернення, напевно, місяць я не виходила з дому, робила аркуш за аркушем просто», - згадує Наталія Коробова. - Поїздка була чудовою. Тоді ми мандрували всією країною. Але Єрусалим – це особливе, найголовніше місто, особлива енергія, серце планети. Писала краєвиди, бо я це бачила, проживала. А портрети, образи, просто проявлялися в мене і все».
Про цю свою серію художниця згадала, коли почалася, як вона каже, «божевільна» війна в Ізраїлі. «Ми знаємо, що джерело цієї війни — росія», - додає вона.
Наталія запропонувала серію «Світло Єрусалиму» Хмельницькому обласному художньому музею. Відкриття було дуже щемливе, оскільки це був останній день Хануки. Горіли свічки в старовинній Ханукії, дівчина співала молитву на івриті...
«Це було прекрасно! Ми бачили, як з усього світу ізраїльські хлопці поспішають ів Ізраїль, щоб стати на захист своєї країни. Це було так співзвучно тому, що відбувається в Україні", - згадує Наталія.
Потім виставка подорожувала іншими містами заходу України — побувала в Чернівцях, Береговому, Хусті і Дрогобичі. І повернулася в Запоріжжя, де «прописалася» на 18 днів у галереї Туристичного інформаційного центру.
До речі, попередня виставка Наталії Коробової у ТІЦі була 5 років тому, вона почалася, ще коли не закінчилася виставка в обласному художньому музеї.
"Серія «Світло Єрусалиму» про те, що Ізраїль — дивовижне місце. Єрусалим, дійсно, особливе місце і світло там особливе. Це місто, де народилися дві потужні релігії.
У мене є блок «Гефсіманський сад». Це місце, де, по суті, розпочалося християнство. Навіть ще до того, як народився Христос і його знайшли волхви. Гефсіманський сад — це святе місце, де Христос, якого тримали під арештом, тиждень молився. І ця відома фраза «Господь, пронеси повз мене чашу цю». І, звичайно, в Єрусалимі народився іудаїзм, з якого плавно виникло християнство», - розповідає відома мисткиня.
Ще одна важлива для авторки серія «Фавор». На цій горі Іісус Христос зібрав своїх учнів, майбутніх апостолів і вчив їх читати «Отче наш», зазначаючи, що молитися треба саме так. Наталія Коробова згадує, що на горі вона малювала етюд з натури. І її емоції при цьому були такими, що настоятель грецького храму взяв до рук фотоапарат, фотографував запорізьку художницю, сміявся і плескав в долоні.
«А Кедронська долина мені наснилася до поїздки в Ізраїль. Я навіть кущ жасмину в одному місці побачила, який був у тому сні», - згадує майстриня станкового живопису, графіки, монументального розпису, а також дипломована викладачка арттерапії.
На виставці можна побачити і кілька живописних картин. Авторка каже, що вони співзвучні тому, що відбувається зараз в Україні. Диптих «Ілюзія» створений у 2014 році, коли, власне, розпочалася російсько-українська війна. Одна робота називається “Ми будемо щасливі”, друга “Ми були”.
Є також портрет Алли Гамал “Очікування” (1983). Наталія Коробова каже, що відібрала його для виставки тому, що “ми всі чекаємо”. На виставці можна побачити і диптих «Ханука" у синьому та червоному кольорах.
- Я додала до експозиції живопис, який, на мій погляд, близький до теми виставки взагалі та наших переживань сьогодні. Диптих називається "Ханука" і складається з двох частин "Медитація 1" та "Медитація 2" - там різний колір та різний посил. Синій – це інтровертний колір, це глибина. А червоний – це енергія, що йде назовні, дуже сильна, дуже потужна, більше пристрасті. Й, відповідно, у диптиху закладена різна енергія. А Ханука - це свято дива, на яке ми чекаємо, - розповідає авторка.
Простота, доступність сприйняття образів та розуміння посилів авторки — так можна сказати про нову виставку відомої майстрині пензля. Просто і одночасно оригінально також оформлена виставка — роботи Наталії прикріплені маленькими прищіпками.
«В усіх авторів різне бачення того, як має виглядати його виставка, - каже директор Туристичного інформаційного центру Олексій Каніщев. - Хтось приходить з класикою на підрамниках, але каже: «Не хочу, щоб висіли галерейні системи, давайте щось вигадаємо". А тут навпаки було — давайте без рамок, ось такі, які вони є. Ну, оці мінімалістичні прищепки стали в нагоді. І мені здається, виглядає дуже круто!»
До слова, Наталія Коробова дуже вражена змінами у галереї ТІЦ, які сталися за 5 років, відколи тут проходила її попередня виставка, особливо — сучасною світловою системою. “Ті самі картини в різних залах виглядають по різному. Але у Туристичному інформаційному центрі я наче вперше бачу свою виставку”, - поділилася Наталія.
На знак вдячності, що ТІЦ прийняв у себе “Світло Єрусалиму”, Наталія Коробова подарувала Олексію Каніщеву настінний календар на 2025 рік зі своєю графікою.
Керівник музею подарувала червоне яблуко
На відкриття виставки частина гостей прийшла з подарунками для авторки робіт. Один був символічним. Так, в.о. директора обласного художнього музею Інга Янкович подарувала Наталії Коробовій велике червоне яблуко з натяком на картину, яка у 1970-ті зробила художницю відомою.
Слава буквально обрушилася на Наталю після публікації у журналах "Юність" та "Радянський Союз" картини "Автопортрет із яблуком", яку вона написала у свої 20 років.
Наталія Коробова розповідає про цю історію так: «Мені зателефонував поет Льоша Цвєтков, і сказав: «Знаєш, що твій "Автопортрет із яблуком" надрукували у "Юності»?". Спочатку я не повірила, це ж був неймовірно популярний журнал всесоюзного рівня. Ми ще його не отримали. Якщо не помиляюсь, це було у 1970 році. А потім, у 1971 році, картину надрукували у журналі "Радянський Союз".
Цікаво, що багато художників із різних міст довго зберігали цю репродукцію. Мені розповіли, що навіть у Парижі, у метро хтось приклеїв цю репродукцію на стіну.
Автопортрет я написала у Будинку творчості у Сенежі. Мені було 20 років. Художниця з Риги Інга Добрайс написала там свій чудовий автопортрет на тлі горобини. Я так ним захопилася! Працювала у своїй майстерні, і наш керівник подарував мені червоне яблуко. Там стояло дзеркало.
Я подивилася в нього, стала крутитись перед дзеркалом і зробила кілька начерків, а потім написала автопортрет».
Наталія Коробова з великим червоним яблуком з задоволенням позувала під час відкриття своєї виставки і гості з не меншим задоволенням фотографували цю надзвичайно світлу і оптимістичну мисткиню, доньку відомого запорізького метра живопису Володимира Коробова.
До речі, зараз на колективній виставці у художньому музеї експонуються роботи Володимира і Наталії Коробових. На одній картині - “Портрет доньки” батько зобразив доньку у 10-річному віці.
Приходьте на виставку!
Виставка "Світло Єрусалиму" Наталії Коробової працюватиме у ТІЦ до 18 лютого. 5
ТІЦ (просп. Соборний, 151) відкритий з 9.00 до 18.00, під час повітряної тривоги зачинений для відвідувань. Вхід безплатний. Телефон для довідок 050-424-20-54.