На базі Громадського центру Запорізької обласної організації Товариства Червоного Хреста України відбулася презентація Волонтерсько-молодіжного простору, який реалізується завдяки програмі BraVo.

«Теми заходів та правила простору пропонували самі волонтери. Саме завдяки такій концепції, простір буде функціонувати, враховуючи інтереси кожного», - зазначається у телеграм-каналі центру.

Громадський центр функціонує у Запоріжжі всього кілька місяців, але різноманітних заходів у 3-поверховій ошатній відремонтованій будівлі на бульварі Шевченка, проведено вже чимало. Це тренінги, консультації, прийоми мобільними медичними бригадами тощо.

«Ми не просто проєкт, це не просто будівля, - зазначає Новинам Оріхова керівник Громадського центру ЗОО ТЧХУ Юрій Мар'єнков. - У нас є певні сервіси. Головна наша задача, як і Червоного Хреста, — допомогти місцевому населенню вирішити проблеми, з якими вони звертаються.

Основний напрямок нашої роботи - соціальне консультування. У нас є соціальні консультанти, психологи з навичками менеджмента соціального супровіду. Наші фахівці та волонтери надають психосоціальну підтримку для дітей та дорослих.

Представлена також велика тренінгова компонента, залучено 5 напрямків — реабілітологи, мобільні медичні бригади, перша допомога, мінна небезпека, перша психологічна допомога".

У Громадському центрі проводяться групові заходи, серед яких:

  • тренінги з навичок психологічної самодопомоги;
  • заняття для покращення емоційного стану;
  • розвиток батьківських навичок;
  • практики ефективного планування дня.

«Психологи проводять тренінги, навчання з профілактики вигорань, розповідають про методи боротьби зі стресом, - продовжує розповідь Юрій. - А це зараз те, що людям потрібно!

Не кожна людина готова піти до психолога, навіть самій собі зізнатися, що їй потрібна допомога. Якраз наші психологи і консультанти навчають тому, як допомагати самим собі у першу чергу, як організувати свої буденні навички, щоб вони були проактивними до тебе, а не деструктивними.

Реабілітологи також проводять тренінги, але вони зазвичай більше для фахівців, які працюють з людьми з інвалідністю, для медпрацівників, для місцевих мешканців, які дотичні до таких людей — наприклад, здійснюють догляд.

Реабілітологи навчають, як правильно поводити себе з людьми з інвалідністю, спілкуватися, допомагати їм у побуті (наприклад, як правильно пересаджувати), як використовувати реабілітаційне обладнання.

Дуже важливі тренінги з мінної небезпеки. Волонтери виїжджають, проводять невеличкі, 2-годинні, інформаційні сесії із співробітниками підприємств, установ. Є більш глибокі, повноцінні,   адаптовані під певну групу людей, яким розповідають більш поглиблено, як себе поводити з вибухонебезпечними предметами”.

На сьогодні, за словами Юрія, надзвичайно актуальний напрямок — проведення тренінгів з першої допомоги. Вони потрібні навіть не тому, що Запоріжжя є прифронтовим містом і час від часу зазнає ракетних ударів та дронових атак. Значно більше надзвичайних ситуацій трапляється з людьми у побуті, у повсякденному житті.

Знання алгоритму надання домедичної допомоги та відпрацьовані на тренінгу навички, наприклад, по зупинці критичної кровотечі можуть врятувати власне життя чи життя людини, з якою стався нещасний випадок, а ви випадково опинилися поруч.

"В нинішніх реаліях це тренінг номер 1, який люди повинні проходити. Як показує практика, здебільшого наше населення не знає, як надати першу домедичну допомогу, як себе поводити, коли людині поруч раптом стало погано, - зазначає керівник Громадського центру ЗОО ТЧХУ. - Треба знати повний алгоритм дій, як допомогти. І пам’ятати головне правило — не нашкодь ні собі, ні тому, кому допомагаєш".

На базі Громадського центру  навчають рятувальників, поліцейських, медиків і цивільних Щоб стати їх учасником, цивіільним громадянам треба заповнити спеціальну форму за посиланням.

Нещодавно інструктори з першої допомоги Запорізької обласної організації Товариства Червоного Хреста України провели інтенсивний 48-годинний тренінг для рятувальників ДСНС України.

Протягом кількох днів учасники опановували навички першої допомоги, працювали з сучасними симуляційними засобами, відпрацьовували дії в умовах надзвичайних ситуацій. Тренінг був спрямований на підвищення рівня готовності рятувальників до порятунку людських життів у критичних ситуаціях.

Як зазначив координатор напрямку “Перша допомога” Запорізького ЗОО ТЧХУ Сергій Сметанкін (він одночасно є і тренером з цього напрямку), задача тренінгів - навчити людей надавати допомогу до приїзду кваліфікованих фахівців.

“Надзвичайна ситуація може трапитися будь-де і будь з ким. Першими на допомогу приходять звичайні люди. Їхня задача — підтримати людину до приїзду бригади швидкої допомоги і тим самим зберегти здоров’я і життя. Саме цьому ми і навчаємо на тренінгах.

Проводимо 6- і 12-годинні тренінги, вони сертифіковані, міжнародного плану. Тобто у 191-й країні світу по тій же самій програмі, процедурі людей навчають, як надавати допомогу. Ми проходимо кілька модулів.

Вивчаємо алгоритм надання першої допомоги. Чому це важливо? Тому що перш ніж починати надавати допомогу, треба визначитися, чи безпечно це самому рятувальнику. Щоб не стало більше постраждалих.

Далі йдуть такі модулі - допомога людям без свідомості, у яких є дихання і є загроза життю; серцево-легенева реанімація.

Згідно статистики, в Україні 67% смертності — через проблеми з серцем. Тому навчання - це дуже актуально. Ми відпрацьовуємо як теоретично, так і практично. Головне в нашому тренінгу — навчити людей, щоб вони відчули, як це робиться руками, - підкреслив Сергій Анатолійович.

 Кожен, хто здав нормативи, отримує сертифікат міжнародного зразка, який діє в 191-й країні світу.

До речі, є приклади, коли люди, які пройшли навчання, змогли застосувати отримані знання на практиці. Як розповів Сергій Сметанкін, він проводив навчання для групи освітян Вільнянська. І от одна вчителька під час обстрілу опинилася на місці надзвичайної ситуації і зупинила у постраждалого масивну кровотечу. “Після цього дзвонила, дякувала. Приємно, що навички працюють і рятують життя”, - зазначає координатор напрямку “Перша допомога”.

На базі Громадського центру також реалізується проєкт "Мобільні медичні бригади", у рамках якого внутрішньо переміщені особи можуть скористатися можливістю отримати безкоштовні ліки та консультацію лікарів.

. Варто зазначити, що будівля Громадського центру буде обладнана відповідно до вимог інклюзії. Вхідну частину обладнають електронним пандусом, який підніматиме людей на кріслах колісних, на першому поверсі для людей з інвалідністю передбачена велика вбиральна, на підлозі розміщені спеціальні тактильні наліпки.

Подбали і про матерів з дітьми: до послуг таких відвідувачів - спеціальна кімната, де можна погодувати малюка чи поміняти йому памперс. А вище на одному з поверхів облаштували дитячу кімнату, в якій малеча буде гратися, поки мама або батьки будуть на тренінгах.

Про тренінги та інші заходи, які проходять в Громадському центрі, можна дізнатися у їхньому телеграм-каналі https://t.me/CommunityCenterZP

Що таке соціальне консультування і чому це важливо?

У кожного з нас бувають ситуації, коли здається — не знаєш, з чого почати. Проблеми з документами, соціальними виплатами, життям у складних обставинах — усе це може викликати розгубленість і стрес. Але є хороша новина: ви не одні.

Соціальне консультування — це підтримка у складних життєвих обставинах. Якщо ви не знаєте, до кого звернутися чи як діяти — у Громадському  центрі вислухають, підкажуть та допоможуть.

З якими питаннями можуть допомогти:

  • соцвиплати та допомога ВПО;
  • відновлення документів;
  • освіта та працевлаштування;
  • психологічна та фізична реабілітація;
  • медичні та юридичні послуги;
  • житлові та пенсійні питання;
  • підтримка ветеранів та родин військових;
  • безпека;
  • зниклі безвісти, полонені.

Корисні навички від  соціальних консультантів

Заземлення через дихання

- Спосіб повернутися до спокою, стабільності та опори на себе.

Як виконувати вправу:

  • Зручно сядьте або станьте. Відчуйте, як земля підтримує вас — через ступні, коліна, усе тіло;
  • Покладіть одну руку на живіт. Дихайте так, щоб саме він рухався — не грудна клітка;
  • Зробіть глибокий вдих через ніс на 4 рахунки — живіт м’яко розширюється;
  • Пауза 2–3 секунди — дозвольте  повітрю наповнити вас спокоєм;
  • Повільний видих через рот на 6 рахунків — живіт м’яко опускається, разом із видихом виходить напруга;
  • Уявіть, що ваше дихання — це коріння, яке тече крізь вас до землі. Воно заспокоює, тримає, дає стійкість.

Чому це працює?

Коли ми дихаємо животом, активується парасимпатична нервова система — вона відповідає за відновлення, заспокоєння та відчуття безпеки. А фокус на вдиху й видиху повертає нас у теперішній момент. Твій спокій — усередині. Повернися до нього через дихання

Як допомогти людині з панічною атакою?

Панічна атака — це раптовий напад сильного страху або тривоги, який може супроводжуватись прискореним серцебиттям, тремтінням, браком повітря, відчуттям нереальності. Це не смертельно, але дуже страшно.

Як діяти, якщо поруч з вами людина з панічною атакою:

  • Залишайтесь поруч. Скажіть: «Ти в безпеці. Я поруч. Це пройде».
  • Спокійно дихайте разом. Запропонуйте дихати глибоко: вдих на 4 секунди затримка — 4 секунди видих — 4 секунди.
  • Попросіть зосередитись на відчуттях. Наприклад: «Опиши 5 речей, які бачиш», «Що ти чуєш?»
  • Уникайте фраз типу: «Заспокойся», «Це не страшно». Вони не допомагають. Не залишайте людину одну, доки симптоми не минуть або не з’явиться хтось із фахівців.
  • Якщо стан не поліпшується — звертайтесь за медичною допомогою або до психолога. 
  • Ваша підтримка у такий момент — найважливіше.

Де знаходиться?

Адреса Громадського центру: м. Запоріжжя, бульвар Шевченка, 40. Контакт для запису: 050-316-24-37

Фото авторки та з соцмереж Громадського центру ЗОО ТЧХУ